lørdag 15. mars 2014

Retro strikk

Endelig kom min nye strikkebok OG garnet jeg bestilte fra To damer. Så nå koser jeg meg maks med ny genser på pinnene og læring av ny teknikk. Det er nemlig første gang jeg strikker med perler. Det går sakte fremover, men blir veldig fint. Dette skal bli en skikkelig stas-genser!

Vi hadde besøk av rikskonsertene på skolen der jeg jobber. En av dem hadde på seg den nydeligste genseren jeg noen gang har sett. Den var i duegrå, lys rosa, flettevrangborder og perlestrikk. Jeg kunne ikke se meg mett på den! Fant etterhvert ut at det var en genser av Tine Solheim, fra boka Retrostrikk.

Den har også vært i MbyM bladet, der i den fargen jeg har valgt; natur, beige, mose og muldvarp. Strikkes i deilig Dale alpakka. Supermyk!

Noen underveisbilder...














Tine Solheim har ellers mye design som ikke er helt i min stil. Men denne boka er proppa av retrogensere med rundfelling - og om man velger å strikke med eller uten perler og med eller uten fletter i vrangborden er jo helt opp til en selv. Jeg skal nok strikke både stas- og hverdagsgensere fra denne boka :)

God helg!

Klem fra Maja


4 kommentarer:

  1. Denne har jeg strikket også og den er lekker, mye fint i boken. Ønsker deg en fin helg med strikketøyet :) klem fra Beth i sør :)

    SvarSlett
  2. Genseren din ser nydelig ut! Spennende å lære nye teknikker. Gleder meg til å se mer av genseren din etterhvert.
    Ha ei fin-fin helg! :-)

    SvarSlett
  3. Enig med deg om Tine Solheimdesignene, rundfellingsgenserne i den boka er nydelige! Resten blir litt mye blonder og fjasete for meg. Stilig med perler i strikketøyet.

    SvarSlett
  4. Denne gleder jeg meg til å se mer av! Lovende så langt!

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett