onsdag 25. september 2013

Traktorgenser til lillebror

Lillebror i huset er veldig glad i store kjøretøy. Så da jeg fant denne genseren designet av Gerd Auestad var saken biff. Kjøpte inn Hverdags fra Du store alpakka og genseren ble ferdig i full fart. I mønsteret er det foreslått Sandnes Mini Duett eller Sisu. Jeg likte Hverdags-garnet veldig godt; mykt og deilig. Og mottakeren var veldig fornøyd!



 
Genseren er strikket i str 2 år, selv om lillebror straks blir 3. Han er ikke så stor og strikkagensere er ofte store i størrelsen er min erfaring. Han har flere han skal vokse inn i, for å si det sånn;)
 
 

 
Fargene er brun, lys blå og naturhvit. Det skulle egentlig være blå traktorer,
men siden fargen jeg valgte var så lys strikket jeg brune i stedet.
 
 

 
 
 

 
 
Nå skal jeg starte på en til i str1 år. Ble nemlig masse garn til overs. Hverdags var veldig drøyt garn!
 
 
Klem fra Maja
 

18 kommentarer:

  1. Så fin traktor-genser! Nydelige, duse farger du har valgt. Skjønner veldig godt at lillebror ble fornøyd!! :-)

    SvarSlett
  2. Dette var virkelig en fin genser. Kunne tenkt meg å strikke den til sønnen min på 2 år. Kan jeg spørre hvor du har funnet mønsteret? Kan du evt. sende meg en mail på tbjerkaasolsen@gmail.com ?

    SvarSlett
  3. Hei hei, lurer på om det er mulig å kunne fått en kopi av mønstra på den genseren med traktorene på? Mvh Mariann mtrondsen@hotmail.com

    SvarSlett
    Svar
    1. I would like one too in
      english please. How much would it be & can you send a link.

      Slett
  4. Hei! Så flott! Tro om den også finnes for voksne?

    SvarSlett
  5. Takk, enig i at det er et kjempefint mønster! Den finnes dessverre ikke for voksne, men den finnes nå også som ulldress for barn. Ta en kikk på oppskriftene hennes https://epla.no/shops/gerdauestad/

    SvarSlett
  6. Nydelig genser..Har kjøpt mønster og strikker samme genser til lillegutt �� Han er helt vill etter traktorer..
    Hilsen Åse ����

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, vi har vært veldig fornøyd med genseren. Den begynner nå å bli litt kort i ermene. Liker den så godt at jeg vurderte å skøyte på litt, siden resten passer enda:) lykke til med din genser!

      Slett
  7. Det er den fineste genseren jeg har sett :-) Har aldri strikka mønster før, men en gang må jo bli den første! Har bestilt mønster på Epla nå! Lurte bare på når du strikker i et annet garn, bruker du samme maskeantall og samme størrelse på pinne som i oppskriften? Likte så godt det hverdags garnet du hadde brukt! Holder det seg godt og vasker du på ullprogram i maskin?

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Jeg pleier å bytte til annet garn med samme løpemeter ca og strikkefasthet. Så slipper jeg tenkte på å endre pinnestørrelse og størrelse jeg strikker. Hverdagsgarnet erstatter fint Sisu. Det har holdt seg helt nydelig, genseren er like fin enda. Lykke til😊

      Slett
    2. Hei :-)
      Nydelig genser. Kunne jeg fått oppskriften av deg?
      MVH Elisabeth

      Elisabeth.vesteng@gmail.com

      Slett
  8. Takk for det! Oppskriften får du kjøpt i nettbutikken til Gerd Auestad. Du kan google hennes, så vil det dukke opp. Eventuelt kan du prøve epla.no. der kjøpte jeg oppskriften av henne. Lykke til :)

    SvarSlett
  9. Takk for tips om garn! Jeg har også denne på strikkelista mi.
    Lillebrors genser ble veldig fin.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  10. hello, can i please have the patter also? levesconte@telus.net

    SvarSlett
  11. Hei, lurer på hva slags type garn du har brukt til denne flotte genseren, og hvilke farger. Nydelig fargekombinasjon.

    SvarSlett
  12. Hej
    En meget flot og sjov traktor-genser. Jeg er mormor til en lille dreng som er meget glad for traktorer. Jeg vil gerne strikke en lignende genser til ham. Har du mulighed for at sende mig mønstret

    SvarSlett
  13. Så fin, mit barnebarn elsker traktorer, så kan jeg få mønstret til den ? Mvh, Pia

    SvarSlett