søndag 18. oktober 2015

Ludvig genser fra Klompelompeboka

På diverse nettsider dukket det stadig opp fine strikkeklær fra Klompelompe. Jeg har kjøpt boka, og der var det jammen mye fint! Kanskje spesielt til småbarn, 0-3 år, men jeg fant også en fin genser til lillebror, som straks blir fem. Den har rundfelling, og strikkes med pinne 3,5. Så  den er et nokså kjapp-strikket prosjekt.

Denne gangen har jeg strikket i Mor Åse garn, ull og bomull. Det er veldig mykt og kan umulig klø, selv om lillebror påstår den gjør det. Men han godtar å ha den på, så da er den nok bra;) Tenk at en strikkegal som meg, har endt opp med en sønn som ikke liker ullklær...

Så langt fornøyd med garnet, spent på hvordan det er etter bruk og vask. Det er et billig garn, men det var ikke så mange farger å velge mellom. Ungen mener klær skal være blå, så da tok jeg de blåfargene de hadde.





Genseren er strikket i str 6 år, så er litt stor enda. Plass å vokse i :)




Mamma, du må ta bilde av Tiga's hale også!



Har endel garn igjen, så kanskje jeg må strikke en av de mange fine luene som er i boka også :)


Klem fra Maja

11 kommentarer:

  1. Fin genser! Kjenner til dette med gutter og blått, eller er det fedrene som gjerne vil ha gutte-farger på klærne til sønnene? Det spørs om denne boka må på julegave-ønskelista.

    Fortsatt god søndag!

    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Ikke bare å forstå denne blåfarge dilla som gutten i huset har. Tror ikke jeg kan skylde på far i huset, heller. Men blått er jo fint, så ingen krise det:)

      Slett
  2. Flott genser til lillebror! Den boka står på min ønskeliste også! :)
    Fortsatt god søndag!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Britt:) det er mange fine strikkebøker å ønske seg for tiden. Tenkte å ønske meg kofteboken 2, til jul:)

      Slett
  3. Den var fin! Har akkurat bestillt boka og gleder meg til den, prøvde å låne på biblioteket, men der ble jeg nr. 11 i kø!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! Det virker til at boka er veldig populær, så skjønner godt at det er lang ventetid hos biblioteket.

      Slett
  4. Den var kjempefin og fargene bare helt topp :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig tilbakemelding:)

      Slett
  5. For ein nydeleg gensar i flotte fargar :)

    SvarSlett
  6. Kjempe fin genser, håper han endrer mening om ullen med tiden!

    SvarSlett