lørdag 19. november 2016

Hjertevotter uten hjerte

Min datter ønsket seg smale,tova votter, som gikk litt langt opp på handleddet. Vi så litt på de Mariusvottene jeg strikka i fjor, men hun ville ikke ha med mønster. Jeg viste henne de nydelige tovavottene designet av KongleBySigrun, og der var det noen hun likte. F.eks hjertevotter, men uten hjertet;)
Så da kjøpte jeg mønsteret, og strikket i vei på pinne nr 7. Det tok en halv dag, så var vottene strikka og tovet, og de passer perfekt!! Det var skikkelig god passform på dem, tykke og myke ble de. Så det ble en stor favoritt hos både meg og henne. Nå skal det strikkes mange par, for jeg kjøpte inn mye Fritidsgarn i fjor da jeg strikka Mariusvotter.
Jeg tovet i vaskemaskinen på programmet som heter Lettstelt (det er et program med mye bevegelse), hadde 40 gr og 40 min med et lite håndkle ilag med vottene i maskinen. Men de var enda litt for lange, så jeg gjentok prosessen. Bingo!





Klem fra Maja

4 kommentarer:

  1. Vottene ser riktig så gode ut, og grått er jo en sikker farge som passer til alt. At passformen er god, er også viktig, men der liker vi forskjellig. så det er kjekt det er flere oppskrifter å velge mellom. Tova - votter er en favoritt hos meg også når kulda biter.

    God søndag fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Ingunn. Hendene til folk er så forskjellige, så det blir forskjellig det man liker. Mannen min er så nøye på hvordan vottene skal være, at jeg nærmest har gitt opp å strikke til han;)

      Slett
  2. Så fine, ja, det er en god oppskrift, jeg har laget den med hjerter og det tok litt tid. Det er så gøy å tove.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Lisbeth. Jeg har også strikket et par med hjerter, og bare den broderinga gjør at alt er gått i stå. Jeg er absolutt en strikker, ingen syerske;) men de blir nok bra til sist!

      Slett