tirsdag 30. september 2014

Skyfri himmel

I august kom mønsteret "Skyfri himmel" av Wenche Roald, som er alternativ i Projo's votte- og sokkealong 2014. Enkel sokkestrikk med èn farge. De ble veldig fine, synes jeg, og kan fint erstatte "vanlige" raggsokker, uten av det kreves mye konsentrasjon til å følge et mønster.

Jeg har strikket mine i Drops Fabel. Har ett par sokker i Fabel fra før av, det holder seg utrolig godt, er veldig slitesterkt! I utgangspunktet kanskje ikke mitt favorittgarn, oppleves litt tynt og stivt. Men det kommer seg etterhvert som man har brukt sokkene. Mange andre sokkegarn, som jeg umiddelbart liker veldig godt, de kan både nuppe, krympe litt eller miste fasong, eller vise seg å ikke være slitesterk likevel. Men Fabel holder fasong, nupper ikke på meg og krymper ikke i det hele tatt. Og alt mønster kommer veldig godt frem. Og ikke minst er Fabel billig og drøyt!






Link til mønsteret



Klem fra Maja

8 kommentarer:

  1. Åååå de var flotte, de røk rett inn på listen min :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det blir fine sokker. Tenker de lett kan strikkes i tykkere garn og bli gode, tykke sokker også.

      Slett
  2. Kjempefine! Fin strukturstrikk! Jeg har strikket et par sokker med fabel, og syns de holder seg godt:)

    SvarSlett
    Svar
    1. Så fint å høre andre med samme erfaring. Jeg har faktisk noen sokker hvor hælen har krympet nesten helt vekk. Friksjonen inni skoene som gjør det. Er nok dessverre de som er strikka i Sterk, fra DSA. Synd, for det er et deilig garn til sokker.

      Slett
  3. Kjempefine lester!! Fabel har jeg aldri prøvd å strikke av, men det høres ut for at det må prøves! :-)
    Fin hals og herresett i innleggene under her også! :-)

    SvarSlett
  4. Flotte strømper du har strikket, og aldeles nødvendig nå for tiden.
    Fin farge og godt arbeide☺
    -Anne-

    SvarSlett