fredag 19. september 2014

Høsten kommer

Nå har høsten vart en stund her hos oss. Det var frost på bakken da vi stod opp i morrest og bare 2 gr da jeg kom hjem fra jobb. Så nå er det tid for å klargjøre hagen for vinteren.

Når det er kaldere ute, melder behovet for votter, luer og ullsokker seg igjen. Jeg er, som tidligere nevnt, med på Projo's votte- og sokkealong 2014. I september var det oppskrift av Bitta Mikkelborg som stod for tur. Hurra, tenkte jeg! Og satte igang med ett par Elias votter. De ble passelige til mannen i huset, og siden jeg hadde mye mer garn, og likte mønsteret så godt, så ble det strikket en lue også. Like passelig var den! Så nå skal både hendene og hodet være sikret mot kulde denne vinteren ;)

Som sagt, mønsteret er Elias vintersett av Bitta Mikkelborg. Den finnes i nettbutikken hennes, her
Jeg har strikket settet i grå og naturhvit Mellanraggi. Garnet er slitesterkt og mykt. Fås også kjøpt i nettbutikken til Bitta. Vottene er strikket på pinne 3 og 2,5 på den øverste ensfargede delen. Lua er strikket på pinne nr 3, unntatt vrangborden nederst, som er strikket på pinne nr 2,5.













Med ønske om en god helg!

Klem fra Maja

18 kommentarer:

  1. Lekkert, rett og slett! Mannen i huset kan gå vinteren trygt i møte.

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Ingunn! Mannen var veldig fornøyd:) god helg!

      Slett
  2. Det var eit kjempefint sett :) God helg.

    SvarSlett
  3. Så utrolig flott sett til typen! Likte veldig godt mansjetten på vottene, ser ut som om de sitter bra. Fin fasong på lua også! Godt strikket☺
    -Anne-

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, Anne. Både lua og vottene sitter som støpt. Mannen ble veldig fornøyd:)

      Slett
  4. Det ble et utrolig pent sett, og så flott at det passet godt :) Nå kan høsten bare komme! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Bitta, jeg må si det samme til deg, det er et nydelig mønster du har skrevet:) og med super passform, som alltid!

      Slett
  5. Nydelig sett! :)
    Har ikke helt bestemt meg om jeg skal strikke sokker eller votter med lue, spørs vel om det ikke blir hele settet :)
    Håper du får en koselig søndag :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det er mulig det blir hele settet etterhvert her og. Sokkemønsteret som hører til er i alle fall kjøpt inn:)

      Slett
  6. Lekkert sett med Elias og så jent og fint du strikker :-)
    Liker det mønsteret veldig godt selv, men har bare strikket sokker og luer foreløpig.

    SvarSlett
  7. Så mye flott du strikker :)

    Kunne du tenke deg å høre mer om bloggfelleskapet Woolspire? Syns at du vil passe så godt inn. Vil gjerne fortelle deg mer via email - kan du sende en til meg på heidi@woolspire.com

    PS har selv blogg: wool-rocks.com

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for tilbakemeldingen! Jeg har sendt deg en e-post :)

      Slett