lørdag 24. august 2013

Ny dille!

Ja dette var moro for hele familien!
Jeg har sett på diverse blogger at mange bruker hespetre/garnvinde og nøstemaskin. Det blir fine nøster som står i ro mens man strikker. Jeg har egentlig tenkt at jeg ikke trenger det, det er ikke så ofte jeg må nøste. Men da jeg begynte på mitt siste prosjekt, en nøstebarn-jakke som skulle strikkes i 2-tråds med DOBBELT garn og hele tre farger... ja da nøsta, nøsta og nøsta jeg. Brukte 20 min på ett nøste! Og jeg skulle nøste 8 stykker!!!

Så i sene kveldstimer sendte jeg en bestilling til Spinnvilt.no Pakken kom i går og i dag pakket jeg den ut. Populære greier, jeg har knapt fått brukt den selv ;) ungene konkurrerer om å slippe til og det ene nøstet etter det andre nøstes opp på nullkommahosj!



Her har vi nøsta opp noen rester av Nøstebarns 2-tråds i lyng og blåbær og Rauma 3-tråds i koks.
Prosjektet jeg har brukt Nøstebarn-garnet på kommer i ett senere innlegg. Jakka er skylt opp og ligger på tørk. Skal enda sy på knapper.
Tag med navn på garnet og antall gram er festet på, slik at jeg vet hva nøstet inneholder. Kjekt!



Nøstene er så fine!
Klem fra Maja

1 kommentar:

  1. Gratulerer med ny investering; sikkert en god hjelper å ha for en ivrig strikker!
    Nøstene ser veldig fine og fristende ut! :-)
    Her er det tidlig-tidlig morgenkaffe og blogglesing...kanskje blir det en tur etter hvert..
    Ha en fin søndag! :-)

    SvarSlett