søndag 5. august 2018

Ønskeliste

Her om dagen satt jeg og lagde meg en liten liste over hva jeg skal strikke fremover. Det var dagen før det gikk opp for mannen min hvor mye garn jeg har lagret rundt omkring. Han mente at det er jo garn overalt, at jeg må kvitte meg med noe av det.
Hallo, det er jo mange gensere der som skal strikkes, og garn til votter og sokker må man jo ha tilgjengelig - man vet jo aldri når man får lyst å strikke det. Jo, han skjønte jo det, så da sa han at nå får jeg gå igang med å strikke alle de genserne, vottene og sokkene. Bruke opp garnet før jeg bestiller nytt.

Hmf! Han har jo egentlig rett. Men jeg lider av oppleggssyken, og det kommer nok av alt det fine jeg ser på Instagram. Så mens jeg har garn til 2 gensere og en jakke i Pickles merino tweed, garn til en Silver forest genser, en bygrenser og emblagenser osv, så finner jeg stadig noe nytt jeg vil strikke. Og dumme meg bestiller eller kjøper garn til det, for hvem vet når jeg får lyst til å legge opp?

Men her har dere ønskelista mi, den er helt gratis og tar ingen plass i allefall. Så får jeg strikke på hardingen fremover, så jeg blir ferdig med noen av de 9 prosjektene som venter i esker, kurver, kister og prosjektposer :)

Sorbetcardigan av Millefryd knitwear

En drøm i mohair! Den har jeg sett i så mange fine fargekombinasjoner.


Stockholm sweater av Petiteknit (designer fantastiske basisplagg)


Jeg har allerede 3 ingen dikkedarergensere, designet av samme dama

Ingen dikkedarercardigan av Petite knit


Et must, spør du meg ;)

Arctic sweater av Susie Haumann


Enda en drøm i mohair, elsker halsen på denne.

Right down av Susie Haumann

Nydelig enkel og nydelig farge.

Straight up av Susie Haumann


Og til sist en enkel genser jeg synes er så fin:

Siesta av Susie Haumann


Mon tro om jeg blir å strikke noen av disse, hvilken det evt blir først, eller om det sniker seg inn noen andre i køen. Det er jo halve moroa med å være strikkeglad, å se, planlegge og fundere seg frem til neste prosjekt. Å fullføre er oppskrytt;)

Klem fra Maja










 


7 kommentarer:

  1. Klart du må strikke disse, alle sammen til og med. Skikkelig stilige! Samme i hvilken ende du begynner. Her er det mye glede i vente.....

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Så lekre gensere og jakker! SÅ her er det bare å ta fram pinnerog garn og få fart på pinnene!

    SvarSlett
  3. Åh du må kje snakke. Så utrolig mye fint å strikke. Jeg har garn i skap og skuffer også. Hauger. Har begynt å bruke opp til småting nå. Legger i gavekassen, og er streng med meg selv...til jeg blir frista igjen.

    SvarSlett
  4. Her var det mykje fint som frista ein strikkar :)

    SvarSlett
  5. hi, hi ... jeg ser meg :-)
    Hilsen til deg.
    StrikkeGLEDE fra meg.

    SvarSlett
  6. Ojsann! Jeg har bare 6 strikketøy i gang og lagrer garn på flere steder, så hvis min mann hadde sett alt på en gang - tror kanskje han hadde fått hjerteinfarkt🤣
    Det er så godt å se at det er flere som har det slik.
    Det er veldig mye fint du ønsker deg. Bare sett i gang!!
    Jeg synes den grå med høy hals var lekker. Den første med striper har jeg nettopp strikket, fått veldig sansen for silk mohair fra Sandnes (det har jeg ikke på lager😥)
    Ha noen fine strikkedager.
    Hilsen fra Turid

    SvarSlett
  7. you have a good knowledge of Cricket you Can play daily online ,live cricket games,
    cricket online games, best cricket games, play cricket online, cricket game online at best cricket games app for android phones to win real
    cash and amount to instant approve in your bank or Paytm wallet.
    cricket games

    SvarSlett