onsdag 6. juni 2018

Game of Thrones-ullbuksa mi

Denne ullbuksa er ikke bare å snike seg rundt usett i! Den er sjokkerende RØD over det hele. En lang herlig miks av diverse røde rester jeg hadde, som passet til pinne 2,5. Ja du leste riktig, jeg har strikket en ullbukse, voksen størrelse, i pinne 2,5!

For å få til det, uten å miste all motivasjon, måtte det en lang serie til. Så jeg startet episode 1,sesong 1 av Game of Thrones da jeg begynte på buksa. Og faktisk ble jeg ferdig med serien, 7 sesonger, mens det enda gjenstod over et halvt bein. Det var da det begynte å gå litt trått... men snøscootersesongen var igang, og påska nærmet seg. Så det var bare å henge i!

Hvorfor ville jeg strikke meg en så tynn ullbukse!?! Jeg fikk en Ulvang ullbukse i julegave, og jeg bare elsket den. Så da ville jeg ha en til og lette i garnlageret mitt. Fant noe Sisu, Arwetta, Fabel og annet tynt garn med nylonforsterkning. I stedet for å strikke ett nøste om gangen, valgte jeg å strikke noen omganger av hver farge, byttet underveis med ujevne mellomrom. 

Gjett om jeg ble fornøyd:)





Uendelige omganger 2 rett, 2 vrang...


Bare helt herlig å ha på seg. Mønsteret fant jeg på Garnstudio. So Cosy heter oppskriften, og jeg har strikket den i Str M. Der er ikke ment å ha strikk i den, men mulig jeg må ordne det. Når jeg bare har den på, vil den sige litt. Når jeg har den under andre klær, er det ingen problem.

Klem fra Maja




10 kommentarer:

  1. Den er helt fantastisk! Hurra for gjennomført!

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk:) drister meg til å si meg helt enig med deg:D

      Slett
  2. Å, den så kjempegod ut! Du er utstyrt med god tålmodighet.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja den er veldig god. Og tydeligvis har jeg god tålmodighet, men å strikke og se film på samme tid, er jo riktig trivelig.

      Slett
  3. Den ser heilt supergod ut :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, takk. Den var skikkelig god:)

      Slett
  4. Super bukse, og det med å bytte garn underveis er smart!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja jeg likte effekten godt, fremfor de brede stripene det ville ha blitt dersom jeg tok en farge om gangen.

      Slett
  5. JIPP er dette fint :-))
    Deilig og morsomt... jeg gratulerer deg... SUPER har du gjørt.
    Jeg tror det ville være noe for meg, så resultatet... pinne 2,5 du er så flott :-))) I alle fall jeg fant modellen ved Garnstudio og AMAZON PRIME jeg har også :-)) Takk. Kos deg.
    Ønsker deg en riktig fin midtsommernatt.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk, og lykke til hvis du vil strikke en lik bukse😊

      Slett