fredag 1. juni 2018

Garn-crush

Jeg har tidligere i vår strikket meg en ovenfra og ned genser fra Pickles i den lekre garnet Pickles merino tweed. Fra før har jeg en frøken seiler genser strikket i det samme garnet, og den er blant mine mest brukte gensere. Da jeg strikket den røde ovenfra og ned, syntes jeg garnet var så flott at jeg sendte inn enda en bestilling på garnet. Denne gangen i petrol. 
Har veldig lyst på flere gensere i garnet, for der er SÅ mange fine farger!! 

Garnet trekker seg litt i bruk, så de armene som var passe lange da genseren var ny, er nå blitt litt korte. Skal skøyte på noen cm nederst på ermene.


Ovenfra og ned-genseren er som navnet sier, strikket fra halsen og ned. Enkel raglangenser. Skikkelig hverdaggenser i passe tynt garn!





Mange fine farger i meleringen, lys grønn, rosa og turkis.


Bildet som gir best gjengivelse av rødfargen. Fargen er Tulipan 5567


Neste genser blir i Petrol 5528. Gledings!!

Klem fra Maja




2 kommentarer:

  1. Super fargen... jeg liker. Veldig vakker var genser din.
    Og jeg liker din nytt garnet også... petrol... det blir fint :-)
    Kos deg... med strikketøy og boken. Hilsen fra Viola
    God helg.

    SvarSlett
  2. Flott gensar i nydeleg garn :)

    SvarSlett