lørdag 3. juni 2017

Frøken seilergenser

I fjor strikka jeg meg en Frøken seilergenser, fra Pickles. Den har vært skikkelig mye brukt, jeg liker fasongen og garnet veldig godt! Den er strikket Pickles merino tweed og stripene er i Pickles angora.
Jeg har kjøpt garn til å strikke meg en til, den skal være en stripe lengre i bolen, og ha litt lengre ermer. For om vinteren ble det litt kaldt å bruke den, når den hadde så korte ermer. 
Den har en vid passform, så jeg har strikket bolen i str S, mens ermene er strikket i str M. Jeg skal også på den neste prøve med forkortede rader i nakken, så den blir litt høyrere bak. Den har litt tendens til å komme så langt opp i halsen, og da går jeg og trekker den ned stadig vekk.

 
 

Klem fra Maja

3 kommentarer:

  1. Nydelig genser! Veldig pene blåfarger, og den melerte var spesielt fin.
    HA en fin dag!

    SvarSlett
  2. Flott genser, alltid gøy med en ny når man vet hvordan man vil ha den! Go søndag!

    SvarSlett