onsdag 20. juli 2016

Vivid lappeteppe

Endelig er jeg ferdig med mitt Vivid lappeteppe. Jeg ble sterk inspirert av Tante Ull som i desember 2015 la ut et bildeskred av sitt vakre teppe. Det var strikket i Kauni EI, og jeg likte fargene godt, og hadde lenge hatt lyst å prøve Kaunigarnet. Så jeg handla inn og satte i jula igang med strikkinga. Selve strikkinga gikk ganske fort unna, men det å sy det i sammen, har tatt veldig lang tid... jeg er nok mest glad i selve strikkingen i mine prosjekter, ikke monteringen ;) Et kjent fenomen blant mange strikkere!

Nå er det da endelig ferdig, og har vært i bruk ett par uker. Lett og fint ullteppe:) Jeg er veldig fornøyd!



Teppet er sydd sammen av 48 lapper. 8x6 stykker, og måler ca 152x144 cm, siden hver lapp er omtrent 19 cm. De er blokket til vel 20 cm, men har trekt seg noe sammen, samt at noe går bort til sying. Passer bra til meg, men til min lange datter kunne det nok vært en rad ekstra med lapper.
Jeg har brukt pinne nr 3,5, kunne nok gjerne hatt 3,75 eller 4 også, men jeg har en tendens til å få nokså store hull når jeg strikker kast, derfor valgte jeg 3,5.



Lappene er sydd sammen med madrassting, det gir usynlig søm og er veldig enkelt. Jeg fant instruksjon på youtube, https://www.youtube.com/watch?v=nJ7KEGUTlJM



Vivid er et mønster av Tincanknits. På nett finner man mange utrolig flotte kombinasjoner av farger og det kan nok tenkes at jeg også senere en gang vil gå igang med et nytt teppe.

Klem fra Maja



4 kommentarer:

  1. Sånne tepper er en tålmodighetsprøve. Jeg er så dårlig på å lage mange like ting, så dette kunne aldri jeg begitt meg utpå. Nydelig ble det, kos deg under det ute på sommerkveldene og inne til vinteren :)

    SvarSlett
  2. Nydelig teppe og nydelige farger! :)

    SvarSlett
  3. Lurer på om dette mønsteret fås kjøpt på Norsk :) ?

    SvarSlett