søndag 6. september 2015

Ankelsokker

I sommer har jeg strikket ett par ankelsokker. Kjekk og rask strikk, der det rekker med ett nøste. Disse to parene er fra Bitta Mikkelborg's bok "Sokker - strikking hele året".
Sokkene er deler av et "sett" med 4 par sokker. De heter "Søte frøken...vår, vinter, høst og sommer"



Begge parene er strikket i Arwetta classic. Mykt og slitesterkt garn, finnes i maaange herlige farger!



Dette er "Søte frøken vinter". Tror det er favoritten min av ale de fire mønstrene. Vakker flette!



Sokkene er strikket med forsterket hæl. Bitta har god forklaring på det i boka si, samt på Facebooksiden sin "Bittamis design for strikkelystne", der hun har gratis oppskrift på Raggsokker, samt mange andre sokker og andre fine ting ;)


Ankelsokker er SÅ deilig å ha på!



Neste par ut er "Søte frøken vår"


Jeg synes denne blåfargen er så nydelig!



Mønsteret på disse, krevde endel oppmerksomhet. Ble litt att og frem-strikking, de gangene jeg så på TV samtidig.. Kom så fort ut av hvor jeg var i mønsteret. Men det gikk :)






Fiiiine farger! Lyst å bestille mer;) Jeg har jo tross alt to par sokker til å strikke i serien...

Klem fra Maja





5 kommentarer:

  1. Så fiiine, kjekt å strikke ankelsokker !

    SvarSlett
  2. Det var skikkelig dekorative ankelsokker! Og ja - herlige farger :)
    Jeg har akkurat felt av to par sokker. Det ene paret er faktisk tenkt til julegave (hurra for første gave ferdig:)

    SvarSlett
  3. Så godt å ha unna noen julegaver, og hjemmestrikkede gaver er bare supert å få! Tror det blir messe-salg på meg i adventstiden i år, lageret av ferdigstrikkede produkter, begynner å bli nokså stor;)

    SvarSlett
  4. Fine ankelsokker - og takk for garntips! Bittami har så mange fine oppskrifter på lester og ankelsokker -det er så artig artig å strikke dem! :-)

    SvarSlett